Što je sustav Putni Anđeo?

Putni anđeo (PA) je sustav brzog i jednostavnog upozoravanja mjerodavnih pravnih ili privatnih osoba (hitna pomoć, vatrogasci, policija, vučna služba, privatne osobe koje je korisnik naveo da ORYX može s njima kontaktirati u slučaju prometne nezgode) namijenjen vozačima u slučaju automobilske nezgode.

Sustav je osmišljen tako da ne ometa vozača prilikom vožnje te u slučaju eventualne prometne nezgode obavlja komunikaciju s pozivnim centrom ORYX-a ili privatnim osobama pružajući informacije o okolnostima prometne nezgode.

Neke od informacija koje Putni Anđeo šalje označenim primateljima uključuju GPS lokaciju, brzinu prije nezgode te podatke o vozaču. Samim time što se komunikacija ostvaruje između računalnih sustava bez ljudske intervencije, informacije stižu na pravo mjesto u najkraćem mogućem roku te se ujedno izbjegava faktor ljudske pogreške pri prijavi detalja nastale situacije.

Putni Anđeo je troslojni sustav koji se sastoji od aplikacije na pametnom telefonu, serverske aplikacije i baze podataka. Sustav u stvarnom vremenu obrađuje skupove podataka dobivenih od senzora ugrađenih u pametne telefone i na osnovi izrađenih algoritama postavlja parametre o stanju vozila u prometu.

Putni Anđeo, u kombinaciji s drugim elementima pasivne sigurnosti u automobilu, povećava ukupnu razinu osobne sigurnosti u prometu – Putni Anđeo u automobilu sigurnosni je „dodatak“, a ne rješenje za zaštitu od posljedica prometne nezgode.

Kao i svaki drugi sustav za unapređenje cestovne sigurnosti, i aplikacija/sustav Putni Anđeo ima inherentna ograničenja, odnosno nije moguće jamčiti da će u svako doba i u svakoj situaciji sustav sto posto pouzdano funkcionirati.


Što je pristupni kod?

Da bi mogli instalirati aplikaciju Putni Anđeo na vaš mobitel morate imati pristupni kod. Pristupni kod dobijete SMS porukom i upišete ga prilikom registracije aplikacije na vašem mobitelu.

Primjer: Svi članovi Croatia Osiguranja koji naprave policu obaveznog auto osiguranja ostvaruju pravo na besplatnu Aplikaciju Putni Anđeo te se pristupni kod šalje SMS-om svim osiguranicima na broj mobilnog telefona.


Zašto nisam dobio SMS i pristupni kod za instalaciju?

Postoji više razloga za to.

  1. Od potpisivanja police/ugovora pa do slanja SMS-a korisniku prođe 3 dana. Mi šaljemo SMS-ove svaki dan u 9h.
  2. Korisnik nema upisan broj mobitela kada je ugovarao policu/ugovor. Nemamo broj na koji bi poslati SMS.
  3. Korisnik upisao krivi ili drugi broj mobilnog uređaja od onoga koji koristi. Naprimjer korisnik nije dobio SMS jer je dao broj službenog mobitela a u toj firmi više ne radi.

Na mail [email protected] možete poslati osobne podatke, broj ugovor/police, te broj mobilnog uređaja kojeg koristite te ćemo vam poslati SMS s pristupnim kodom.


Ako sam zamijenio mobitel, da li mogu imati i na novom mobitelu Putnog Anđela?

Možete instalirati Putni Anđeo na novi telefon bez ograničenja. Ako neznate pristupni kod kontaktirajte nas na e-mail: [email protected] te ćemo vam poslati ponovno SMS sa novim pristupnim kodom. Prebacivanjem same SIM kartice ne prebacuje se i aplikacija Putni Anđeo, potrebno ju je ponovno instalirati na novi telefon.


Zašto nakon deinstalacije Google servisa Putni Anđeo prestaje raditi?

Putni Anđeo na Android telefonima mora koristiti Google services zbog bug-a na Android OS-u u location services, koji će imati većina korisnika. Da bi se to izbjeglo Putni Anđeo koristi Google servise za određivanje lokacije gdje se nalazite i na osnovu toga detektira da je vožnja započela ili završila.


Zašto e-mailovi o mojem putovanju ne dolaze do mog Osobnog Anđela?

Neke e-mail adrese prepoznaju e-mailove od Putnog Anđela kao spam te je potrebno definirati e-mail da nije spam.

Naš e-mail: no_reply(AT)driveangel.co.uk Potrebno označiti naš e-mail kao „Nije nepoželjna pošta“


Može li se koristiti tablet s Putnim Anđelom?

Uvjet da bi Putni Anđeo radio ispravno je da tablet ima GPS i GSM. Odnosno mora imati pristup satelitima za navigaciju i mora imati telefonsku SIM karticu sa kojom imate pristup Internetu.


Zašto mi prestaje nadzor vožnje nakon 3 minute?

Razlog je što Putni Anđeo ne detektira automatski vožnju. Kada se vozite pokazuje uvijek 0km/h i za njega vožnja nije ni počela. Nakon 3 minute sam završi vožnju. Također ne vidi se pozicija na mapi koju dobije „Osobni Anđeo“ kada postoji takav problem.

Uzrok tome je što mobitel ima ugašen GPS (Global Positioning System).

Provjeriti da li je uključen. (Postavke – Usluga određivanja lokacije – GPS sateliti) ili na iPhone-u (Settings – Privacy – Location services)


Podržani operativni sustavi pametnih telefona?

Minimalni uvjeti za rad:

  1. iOS - minimalna verzija iOS-a je 6.0
  2. Android: Android OS od 2.3 prema gore,za Android verziju potrebno je instalirali i Google services (zbog bug-a na Android-u v. 4.x) - Aplikacija će prilikom instalacije pitati da se instalira Google services ako još nisu instalirani na telefonu
  3. Windows Phone - podržane verzije: 8.0, 8.1, ...

Primjer:
Premala verzija operativnog sistema. Pokušaj instalacije Putnog Anđela na iPhone 4 završava ovakvom porukom.
U primjeru je verzija 5.1.1. (9B206)
Verziju mobitela možete pronaći pod.
Postavke > Općenito > Opis (iPhone na Hr)
Settings > General > About (iPhone na Eng)
Postavke > O telefonu > Verzija sustava Android (Android telefon)
Postavke > O telefonu > Dodatne informacije (Windows telefon)


Kolika je točnost lokacije prometne nezgode?

Putni Anđeo koristi se GPS sustavom za očitavanje lokacije nezgode. Ako zbog bilo kojeg razloga vaš mobitel ne može primiti GPS signal, sustav će kao referentnu točku za intervenciju uzeti posljednju očitanu GPS lokaciju. Primjerice, ako se dogodi prometna nezgoda unutar tunela (gdje nema GPS signala), služba hitne pomoći znat će vašu posljednju lokaciju prije ulaska u tunel.